Stryker F-27

Tento model jsem kupodivu provozoval jako jeden z prvních, resp. ihned po prvním balzovem házedlu. Tehdy přechod od výuky páčkování k rychlému divočáku.

Podotýkám, že k provozu byl použit “plechovkový”  stejnosměrný SPEED 400. I tak létalo svižně a chvíli jsem ho oťukával.

Pro ty,kteří chtějí zkusit samokřídlo je podle mne výhoda viditelnosti dvou “pseudo” směrových (neřiditelných) kormidel. Lépe se orientujete ve směru letu.

Když při přistání “zakopnete” o čumák, oddělí se od zbytku trupu – snad výhoda pro znovuuvedení do provozu. Ideální bylo použití oboustranné pásky a letělo se dále – jen musíte čumák najít :). Navíc neutrpěl zbytek modelu.

Polétání hodnotím kladně jak v bezvětří, tak za mírného větru. Výborné bylo i svahovani na sjezdovce. Navíc se tento typ modelu vejde do auta, i když už je rodinka s kufry nachystaná na dovolenou :). Vysunete kormidla, položite na zadní plato a můžete vyrazit :).
Pokud zvažujete podobný model a samokřídlo jste neměli, snad vám těchto par postřehů při rozhodování pomůže.

Za mně jde o nezničitelný model, pokud Vám neulétne…ale to už je jiná “pohádka” o zkušenosti se soupravami 35Mhz a jejich rušení.

**************************************

Klady

  • Dobrá tuhost EPP
  • Oddělitelná špice modelu
  • Oddělitelné kormidla – výhoda při transportu
  • Rychlý přístup k elektronice modelu
  • Dobrá prostupnost proti větru

Zápory

  • Při přistávání na břicho – trpí kabely serv (vyřeší opakovené polepení skelnou páskou)
  • Kryt elektroniky upevněn plastovými “špendlíky” – uvolňují se
  • Šedý marking modelu – horší viditelnost za šera