Stavba modelu:
Stavbu jsem začal vlastně opravou.
Model jsem zakoupil u pana Víta v Ostravské prodejně ( PV model ) s poškozeným trupem. O problému jsem věděl, ovšem při prodejní ceně cca 1500Kč, jsem si trochu modelaření navrch prostě chtěl užít :).
Trup byl při expedici poškozen… žádná hrůza to ale nebyla.
Oprava trupu:
Trubka byla nalomena v místě provléknutí lanovodů (uhlíkových nití). Zcela jsem jej odlomil a vně původní trubky jsem vlepil pevnější uhlíkovou výztuhu. Původní záměr zcela vyměnit celou trubku jsem ještě odložil. Oprava trupu s epoxidem dopadla dobře.
Po vytvrdnutí a obroušení jsem ve stejném místě trubku odvrtal, pro protažení zmíněných táhel ke kormidlům ( pár ne zcela povedených záběrů).
Ocasní plochy:
Směrovka i výškovka se doplní o úchyty táhel. Lepení CA lepidlem. Kontrola uložení a kolmosti před lepením SOP na VOP. Na výškovce je dobré pod uložením směrovky odstranit proužek potahu.
Křídlo:
Poloviny křídla jsou spojeny V spojkou,která se epoxidem vlepí do středu. Stejně tak obě poloviny k sobě. Vzhledem k tomu,že křídlo je již potaženo, stačí uložit cele křídlo do správného úhlu a lepidlo nechat vytvrdnout.
Trup:
Trup je vylaminovaný pěkně a výborně “vymodelovaný” sedne do ruky. Uvnitř ovšem moc místa na manipulaci není. Občas je nutné i něco málo ubrousit, ať se serva vlezou do předem připravených “ohrádek”. Kabinka trupu sedne velmi dobře.
Uložení serv:
Moc místa na serva v kabince není. Pro 9ti gramové serva,bylo nutné prostor upravit.
Lanovody:
Lanovody jsem nakonec použil drátové místo uhlíkových vlascû. Důvod? Neměl jsem oboustranně ovládané páky na servech.
Doplňky:
- ” Sázecí ” kolik pro gumicuk
- Poutací gumy pro křídlo
- Křídlová spojka